Příběh nás zanese do šestnáctého století. Na jedné usedlosti matka netrpělivě očekává nápadníky pro svoji nejstarší dceru. Všichni ale mají oči jen pro její osiřelou schovanku. Námět k filmu čerpá z pokladnice lotyšské klasické literatury, tentokrát ze stejnojmenné veršované divadelní hry Jānise Rainise.
Příběh nás zanese do šestnáctého století. Na jedné usedlosti matka netrpělivě očekává nápadníky pro svoji nejstarší dceru. Všichni ale mají oči jen pro její osiřelou schovanku. Námět k filmu čerpá z pokladnice lotyšské klasické literatury, tentokrát ze stejnojmenné veršované divadelní hry Jānise Rainise. Příběh o dvou polohách lásky, destruktivní a plodné, se v určitých rysech blíží legendě a nese v sobě zřetelné rysy archetypu, který je obsažen v každém klasickém milostném dramatu. Piesis dokázal do textury filmu organicky včlenit mytologická témata, která film přibližují starověkým svatebním rituálům. Pokud pomineme symbolický rozměr filmu, natočil Piesis lidské drama, v němž projevil svou schopnost netrvat striktně na kanonizovaném národním pohledu a naopak vytvořit expresivní příběh, což z tohoto filmu činí kontroverzní, každopádně však důležitou událost v dějinách kinematografie. Z dnešního pohledu neztratil tento příběh o sebeúctě muže a ženy v momentě, kdy silné city činí z člověka velmi křehkou bytost, nic ze svého významu.