Děj snímku se odehrává v roce 1959 v jižní Austrálii a je natočen podle skutečné události. Zpracovává známý soudní případ, který zcela změnil soudní a policejní postupy v Austrálii. Austrálec Max Stuart je obviněn ze znásilnění a zavraždění devítileté holčičky. Jeho obhajoby se ujme mladý právník.
Děj snímku se odehrává v roce 1959 v městě Adelaide v jižní Austrálii a je natočen podle skutečné události. Zpracovává známý soudní případ, který zcela změnil soudní a policejní postupy v Austrálii. Austrálec Max Stuart je obviněný ze znásilnění a zavraždění devítileté holčičky, jeho obhajoby se víceméně z donucení a celkem neochotně ujme mladý právník David O´Sullivan. To, co se zprvu jeví jako zcela jasný případ, dostává první trhliny, když O´Sullivan podrobí Stuarta důkladnému výslechu a začne zjišťovat, že byl ke svému přiznání dotlačen drsnými a nevybíravými policejními metodami. Coby negramotný Austrálec je velmi vhodným pachatelem nejen pro veřejnost, ale také pro australského státního návladního Chamberlaina. S pomocí mladého novináře, který vycítí šanci udělat si na případu jméno se O´Sullivan rozhodne odvolat k nejvyššímu soudu. Klasickým a poctivým způsobem vyprávěné soudní drama vyniká výborným zachycením dramatické a vypjaté atmosféry soudních přelíčení a skvělými hereckými výkony Roberta Carlyle a Kerry Foxové.