Podle autobiografické knihy Amélie Nothombové vznikla křehká tragikomedie o střetu západní a východní civilizace na kancelářském poli. Mladičká hrdinka na rok nastupuje do mamutí korporace, aby se ve 44. patře firemního mrakodrapu pokusila pochopit duši moderního Japonska.
Podle autobiografické knihy Amélie Nothombové vznikla křehká tragikomedie o střetu západní a východní civilizace na kancelářském poli. Mladičká hrdinka vyprávění, která strávila dětství v Japonsku, se vrací do Tokia, aby se přiblížila tajemství země, jež pro ni symbolizuje záhadná zenová zahrada v Kjótu. Podepisuje roční smlouvu s mamutí korporací Yumimoto, kde nastupuje do kanceláře ve 44. patře firemního mrakodrapu jako překladatelka. Amélie okamžitě zjišťuje, že z nejnižší startovní příčky v kancelářské hierarchii může žena - a navíc cizinka - klesnout ještě hlouběji. Hrdinčin cholerický nadřízený Saito a jeho pravá ruka - krásná slečna Fubuki - umějí změnit nudnou kancelářskou dřinu v ponižující peklo, když Amélii neustále usvědčují z ledabylosti, omylnosti, pomalosti a nedostatku loajality. Slzy, smích a uplývající čas pomáhají dívce pochopit, že od dávných časů se v Japonsku - navzdory supermoderním reáliím všednodenního života - vlastně nic nezměnilo. Pokorná oddanost, víra v tradici a přísná hierarchie vztahů platí v kanceláři stejně jako za samurajských časů. Dokáže přežít - a poučit se?