Výpravná pohádka nás zavádí do země krále Dobromila, který se po letech vrací domů z vojenského tažení. Zatímco bojoval v daleké cizině, doma mu z dcerky Aničky vyrostla půvabná dívka na vdávání, zato království je v rozkladu a opouští je, kdo může. Jen popletená bylinkářka Apolena věří v zachránce, o němž se jí zdálo. Přijede na oslu, vezme si za manželku princeznu Aničku a zachrání zemi před zkázou. Než se však její sen naplní, musí vysněný hrdina porazit Lucifera a jeho čertovskou chásku, proradného ministra a také zrádného přítele.
Výpravná pohádka nás zavádí do země krále Dobromila, který se po letech vrací domů z vojenského tažení. Zatímco bojoval v daleké cizině, doma mu z dcerky Aničky vyrostla půvabná dívka na vdávání, zato království je v rozkladu. Poctivá práce, slušnost i úcta mezi lidmi se přestaly cenit a krajinu ovládly síly pekla. Kdo může, prchá z upadajícího království pryč, jen popletená bylinkářka Apolena věří v zachránce. Měla totiž sen o mladíkovi, který přijede na oslu, vezme si za manželku princeznu Aničku a do země se navrátí slušnost, spravedlnost a štěstí. Než se však tenhle Apolenin sen naplní, musí vysněný hrdina Filip zvítězit nejen nad vychytralým Luciferem a jeho čertovskou cháskou, ale také nad proradným ministrem, který se touží zmocnit královského trůnu. Čeká ho také souboj se zrádným chasníkem Kvidem, jenž pro moc a bohatství zradil jejich přátelství. Ale jak to v pohádkách bývá, dobro zvítězí a Filipovi se díky odvaze, vtipu a také upřímné lásce k princezně Aničce podaří zachránit království před pekelnými mocnostmi. V pohádce ožívají malebné lokace Kokořínského údolí, hradů Pernštejna, Grabštejna a Lemberka.