Stavěl v Moskvě letadla, pak mu zemřela žena, dal se na pití, přišel o byt, synek se mu začal potulovat, a tak se rozhodl vydat se napříč Ruskem na Krym do Koktebelu, za sestrou Marinou. Otec a syn, bez peněz a s tlumoky na zádech, tu vlakem, tu pěšky směřují na jih. Cestou hledají příležitostné výdělky. Kdesi si je najme na opravu střechy starý podivín. Jednoho večera otec neodolá jeho naléhání a po první vodce následují další. Opilý majitel domku ho obviní z krádeže peněz a v pominutí smyslů ho postřelí. Muž se synkem prchají a v blízké vesnici se jich ujme osamělá felčarka Xenije. Muž se s ní sblíží, ale chlapec nehodlá přezimovat v závětří a uteče. Dobromyslný šofér ho doveze až na Krym. V Koktebelu je ještě letní sezona, ale tetu chlapec nenajde. Odjela. Chlapec přenocuje na břehu vytouženého moře a ráno na molu k němu, bezradnému, přisedne otec... Příběh otcovské lásky a dětského egoismu zahrnuje i téma bezděčného dobra a zla v lidech, s nimiž se zkříží sebezáchranná pouť dvojice. To vše se odehrává na pozadí přírody a ostrůvků života v obrovské zemi, v níž se lidé snaží vyrovnat se svým nesnadným osudem a naplnit své sny o štěstí.