Dramatický příběh z rudolfinské doby, natočený v česko-francouzské koprodukci. Legendární golem je v něm znovu přiveden k životu, aby vyvedl židovský národ z otroctví.
Duvivier nevyužil v příběhu autentické exteriéry Prahy, technika natáčení třicátých let by mu sotva umožnila rozvinout velké davové scény, jakými jsou židovská shromáždění, střetnutí s vojáky apod., v pražských ulicích. Významné místo proto připadlo architektovi Andrému Andrejevovi, který je autorem návrhu celé výpravy a dekorací, a českým kameramanům Janu Stallichovi a Václavu Víchovi. Všichni tři mají zásluhu na tom, že tento pochmurný příběh z rudolfinské doby, „v němž není jediné postavy sympatické“ (dr. O. Rádl: Golem, Kinorevue, ročník II, 1935 – 1936, str. 16), dodnes zaujme vzrušující a tajuplnou atmosférou kontrastu mezi hledáním zlata a elixíru života na straně jedné a usilováním o svobodu na straně druhé.