Originální pohled na dějiny dvacátého století prostřednictvím životního příběhu litevského emigranta Luise Franka. Režisérka sdílející melancholii nedobrovolných cestovatelů učinila vzpomínku východiskem i cílem svého filmu.
Mexický dokumentární snímek předkládá originální pohled na dějiny dvacátého století prostřednictvím životního příběhu litevského emigranta Luise Franka. Je cestou časem napříč světem poznamenaným válkami. Emigrace, vojenské konflikty, nostalgické návraty do dětských let, Mexiko ve vzpomínkách. Mnoho silných osobních i společenských událostí ovlivnilo životy lidí, kteří byli nuceni cestovat po světě a hledat nový domov. Režisérka sdílející melancholii nedobrovolných cestovatelů učinila vzpomínku východiskem i cílem svého dokumentárního filmu. „Neměla jsem v úmyslu rekonstruovat krok za krokem Luisův život,“ tvrdí. „Spíše jsem chtěla znovu oživit místa, osoby, události, pocity a atmosféru, které jej poznamenaly a provázely dobou, v níž žil.“