Film Sladký život neznamenal jen zásadní předěl v tvorbě Federika Felliniho, ale již v době svého uvedení byl, navzdory ostrým výhradám Vatikánu, přijat jako jedna z „vlajkových lodí“ nových tvůrčích principů světové kinematografie 60. let minulého století. Obrazově i dějově bohatá freska je příběhem novináře – intelektuála, hledajícího marně vlastní identitu v dekadentní, konzumní společnosti.
Film Sladký život neznamenal jen zásadní předěl v tvorbě Federika Felliniho, ale již v době svého uvedení byl, navzdory ostrým výhradám Vatikánu, přijat jako jedna z „vlajkových lodí“ nových tvůrčích principů světové kinematografie 60. let minulého století. Tvůrce v něm zcela opustil půdorys sevřeného dramatu, tak příznačného pro vrcholná díla italského neorealismu, a s obrovskou filmařskou invencí vytvořil obrazově i dějově nesmírně bohatou fresku volně spojovaných příběhů a epizod, rámovaných kulisou věčného města Říma. Jejím hrdinou je Felliniho alter ego – novinář Marcello, ve skvělé herecké interpretaci Marcella Mastroianniho. Intelektuál marně se snažící nalézt vlastní identitu v dekadentní, konzumní společnosti, kam ho zavedla jeho senzacechtivá profese. Vydal se cestou bez návratu, protože pozorovatel lidí bez lidskosti se postupně stává jedním z nich. Sladký život získal Velkou cenu na MFF v Cannes 1960 a bezpočet dalších významných poct a uznání.