Grazia (Valeria Golinová), mladá žena z malého ostrova nedaleko Sicílie, se zdá místním vesničanům příliš svobodomyslná: až se rodina jejího manžela rozhodne poslat ji do blázince v dalekém Miláně. Neobvykle silné drama, odehrávající se na pozadí divoké přírody.
Lampedusa, ostrov na západ od Sicílie. Muži jsou tady vesměs rybáři a ženy pracují v místní konzervárně. Bavit se chodí pouze v sobotu večer. Čas jako by se tady zastavil. Některé z obyvatel vesnice tenhle zdánlivě prostý život dusí... Patří k nim i Grazia, milující manželka a starostlivá matka dospívající dívky a dvou chlapců. Její svobodomyslná povaha je však pro ostatní vesničany nepřijatelná. Graziin manžel Pietro se snaží být na její straně, ale tlak jeho rodiny a celé komunity je příliš silný. Nakonec souhlasí s tím, že Graziu je nutné poslat pryč, na psychiatrickou kliniku do vzdáleného Milána. Grazia se však rozhodne jinak: s pomocí svého třináctiletého syna Pasqualeho uteče z domu... Neobvykle silné drama, plné téměř barbarských obrazů, se odehrává uprostřed úžasné přírodní scenerie a většinu rolí v něm hrají místní lidé, mluvící vlastním, původním dialektem.