Do detailních záběrů zmučené tváře rodičky vstupuje proud dokumentárních záběrů. Ožívají v nich výjevy ze života rodin, matek a dětí minulých generací, vesnických a městských. Mění se sociální a kulturní scenerie, ale děvčátka, dívky a ženy spějí vždy k naplnění mateřského údělu – krásného a nesnadného.
Vizuální oslava ženského mateřského údělu, záruky kontinuity lidského rodu. Střídají se detailní záběry zmučené tváře rodičky a laskavých očí lékařky, do nichž vstupuje proud archivních dokumentárních snímků. Evokují šťastné okamžiky někdejších i dnešních rodin, dětství, mužů a žen různého věku, děvčátek, dívek, mladých a starých matek. Proplouvají výjevy z někdejší vesnice, z válečných časů, střídá je scenérie velkoměsta. Čas poznamenává tvářnost civilizace, jen bolestná radost rodiček je neměnná, stejně jako bezmocnost novorozeňat i jejich vrnění a pláč.