Předčasně penzionovaný Schulze z malé vesnice v bývalé NDR, který hrál celý život na harmoniku polku, objeví kreolskou muziku z americké Louisiany a rozhodne se odjet do USA. Tam si musí poradit s bažinami, americkou policií, českou dechovkou a francouzsky mluvícími místními obyvateli.