Píše se rok 1992 a chorvatské městečko Karlovac se ocitlo v těsné blízkosti frontové linie bratrovražedného válečného konfliktu. Vyšetřování vraždy postupně poodhaluje, do jaké míry válka vstoupila do života zdejších obyvatel, jak dokázala zdeformovat rodinné i mezilidské vztahy, jak změnila úhel pohledu na zločin.
Píše se rok 1992 a chorvatské městečko Karlovac se ocitlo v těsné blízkosti frontové linie bratrovražedného válečného konfliktu. Ve chvíli, kdy trojice vojáků hodlá vyhodit do povětří jeden ze zdejších domů, objeví se na prahu zcela nečekaně jeho majitel. Výstřely ukončí jeho život. Čin měl však náhodného svědka a již zítra bude zdejší policií vyšetřován jako vražda. Ti tři musí mít alibi a Joško, který tu má v sousedství matku, ví, že právě ona jemu i jeho dvěma spolubojovníkům ráda pomůže. Navíc je tu vlivný strýc a i on ví, co je v dané situaci jeho příbuzenskou povinností. Inspektor Barbir, pověřený vyšetřováním, má nejlepší vůli postupovat uvážlivě, aby mohl případ spravedlivě uzavřít. Ale i on je jen jedním ze zdejších obyvatel, jimž válka vstoupila do života, posunula optiku v pohledu na svět kolem a vnutila jiné morální hodnoty. Pravdu by chtěla znát i reportérka Lidija, protože má k případu také zcela osobní vazbu. Každý ze zúčastněných vidí danou situaci ze svého subjektivního zorného úhlu.