Při práci na svém zatím posledním díle se legendární režisér Robert Altman spojil se členy chicagského Joffrey Ballet a s herečkou Neve Campbellovou a hercem Malcolmem McDowellem, aby vykreslil fascinující vhled do zákulisí jednoho špičkového baletního tělesa. Je to film o tvůrčím procesu, o sváru mezi profesními a osobními požadavky, o vzletech a pádech uměleckého řemesla.
Při práci na svém zatím posledním díle se režisér Robert Altman spojil se členy chicagského Joffrey Ballet a s herci Neve Campbellovou a Malcolmem McDowellem, aby natočil fascinující vhled do zákulisí špičkového baletního tělesa. Je to film o tvůrčím procesu, o sváru mezi profesními a osobními požadavky, o vzletech a pádech uměleckého řemesla. Altman líčí osudy mladých tanečníků a tanečnic s ironickým nadhledem a s vědomím rozporuplnosti a nevděčnosti jejich profese. Ačkoliv to jsou špičkoví tanečníci a světově proslulí umělci, většina z nich tře bídu s nouzí, mají nízké platy a žijí doslova ze dne na den ve zcela nehvězdných podmínkách. S přehnanou péči se starají o svá těla a zároveň zapalují jednu cigaretu od druhé, obracejí do sebe litry kávy a dřou hodiny a hodiny navíc. Do jejich světa patří i zkrvavené nohy, zmařené naděje, ale i účast na něčem tak nesmrtelném a pomíjivém zároveň, jako je umělecká krása. McDowell v odvážné a překvapivé kreaci představuje diktátorského uměleckého ředitele splečnosti. Neve Campbellová, která tančila v Kanadském národním baletu, než se začala věnovat herectví, představuje talentovanou, ale konfliktní členku souboru, která je jen krůček od toho, aby se stala první tanečnicí. Spolupodílela se také na scénáři se scenáristkou Barbarou Turnerovou a také film spoluprodukovala. Robert Altman o filmu řekl: „V každodenní realitě a hlavně v těch nejnemožnějších a nejneuvěřitelnějších podmínkách čelí tanečníci a tanečnice stejným problémům jako my všichni ostatní – biologickým hodinám a gravitační síle, která nám říká – tohle prostě nejde. Ale existují okamžiky v jejich životě, kdy, obrazně řečeno, jsou schopni tyto síly pokořit.“