Film, odehrávající se na severovýchodu současné Číny, sleduje osudy naivní dvacetileté vesnické dívky jménem Ermei, která uteče ze své vesnice do města za vidinou lepšího života. Silný portrét současné Číny s pozoruhodným výkonem hlavní představitelky.