Strhující zachycení posledních dnů Divokého západu v příběhu čtyř banditů, kteří se kvůli kamarádovi postaví více než dvěma stovkám mexických vojáků, definitivně zatlačilo do pozadí klasický western a uvolnilo místo hlubší psychologizaci, temným tónům a nepokrytějšímu násilí, podobně jako ve filmech Peckinpahova předchůdce Anthonyho Manna.