Dva bratři, žijící se svou matkou v chýši, se jednoho rána vypraví do hor klást pasti na jelena. Neslyšně procházejí lesním podrostem, když tu mladšího z nich uchopí ruka démona, skrytého v koruně stromu. Starší bratr pečlivě zamíří, zvládne chvění ruky držící luk a vypustí šíp, který bratrovi zachrání život. Z démona zbude ruka, která je jim nějak povědomá. Po návratu domů vyjde najevo děsivá skutečnost... Snímek, vycházející z japonské raně středověké legendy, připomene hororovým líčením rodinného psychodramatu povídky Kwaidanu. Film Démon z roku 1972 následně ocenily poroty mnoha festivalů animované tvorby.