Anglie 1944. Jack Bradley přichází v den svých osmých narozenin o matku Emily. O osm let později, stejného únorového dne, slaví Jack šestnáctiny a u dveří domu jeho babičky zaklepe mladá žena, překvapivě podobná zesnulé Emily - Švédka Nancy Ackermannová.
Jack Bradley slaví osmé narozeniny a přichází o matku. Píše se totiž válečný rok 1944 a životy obyvatel Londýna jsou v neustálém ohrožení. Emily Bradleyová ještě stačí syna poslat k jeho babičce Lauře na venkov a vzápětí umírá v troskách poškozeného spitfiru, vracejícího se z akce nad francouzským pobřežím. O osm let později, stejného únorového dne, slaví Jack šestnáctiny a v Londýně umírá král. Toho dne u dveří domu staré Laury a ostatních příbuzných zaklepe s prosbou o pomoc mladá žena, překvapivě podobná zesnulé Emily – Švédka Nancy Ackermannová. Její zneklidňující přítomnost v domě prozáří Jackův dosud poklidný život – a způsobí pořádný průvan v nitru rodiny, jejíž touhy, nenávisti a tajemství už dávno potřebovaly provětrat. Stylové retro, odehrávající se na anglickém venkově, je vyprávěním o věcech třpytivých jako rodinný perlový náhrdelník – o dospívání, touze a paměti.