Road movie plné hudby a vzrušení napříč Evropou za nahrávkami legendárního „lovce písní“ Alana Lomaxe, který svým vášnivým zachycováním folku, blues a tradiční muziky proměnil moderní hudbu.
Alan Lomax (1915 - 2002) strávil velkou část života cestováním a nahráváním tradiční hudby. Jako lovec pátral po dalších neznámých hudebních projevech. Byl to on, kdo způsobil světový zájem o folk (objevil Woodyho Guthrieho, Peta Seegera, Leadbellyho...) a vznik beatové „britské invaze“ šedesátých let. Bez jeho nahrávek, vydaných alb a rozhlasových pořadů by hudební historie vypadala jinak. Režisér navštěvuje Lomaxe rok před smrtí. Už s ním nemůže mluvit, protože Alan je vážně nemocen. Filmař se rozhodne vyrazit po Lomaxových stopách: rozjede se napříč Evropou starým Volkswagenem a hledá osoby, jež Lomax nahrával. Občas je těžké někoho najít, jindy nachází pravé klenoty. Staří statkáři, námezdní dělníci, hospodyně a pastýři zpívají nejkrásnější písně, které umějí. Hledání se střídá s rozhovory o Lomaxovi s jeho kolegy a přáteli. V tomto road movie plném hudby a vzrušení postupně zjišťujeme, jak krásná může být (stále víc mizející) lidová hudba a proč se před lety stala Alanu Lomaxovi posedlostí.