Film inspirovaný rodinnou kronikou Drahoslava Waldmanna z Pasek nad Jizerou je obrazem vztahů člověka a místa, domova a světa, minulosti a přítomnosti. Události minulého století a legendy Raisova Podkrkonoší tu ožívají nejen ve vzpomínkách místních „klasiků“, ale i ve spiritistických setkáních s médii dávných příběhů. Je to film o kráse a paměti.