O bratrech, průkopnících ruského fotbalu, kteří si za první světové války nepřipouštěli jiné starosti, než jak se prosadit v rodném Sankt Peterburgu. Zůstali proto neteční vůči všem osobním a historickým tragédiím, které jim čas přihrál do jejich životů?
Rok 1914. Záhy po výstřelu v Sarajevu přijímá Rusko osudovou výzvu. Bratry Andreje a Nikolaje však více než válečné dění zajímá módní fotbal, zaváděný v Sankt Peterburgu místními Angličany. S výrostky z periferie dosahují mladí medici skvělých výkonů, nevybíravými prostředky usilují o vlastní stadion. Kdesi daleko zuří válka, oni se však náruživě věnují sportovnímu klání a milostným avantýrám. Peterburg se stává Petrohradem, umělců se zmocňují temné předtuchy, ve městě dochází k brutálním vraždám. Umírá otčím bratrů, Nikolaj je mobilizován. Vše se hroutí, blíží se revoluce... Zřejmě je v lidské přirozenosti nevnímat symptomy katastrof, nebrat v úvahu zvichření sil historie a žít i uprostřed jejich střetů svůj nezastupitelný život. Režisér evokuje „ducha doby“ a její atmosféru převážně vizuálními prostředky, povahu lidských postojů a gest fascinujícím rytmem obrazů.