Hustonův životní projekt vypráví o dvojici bývalých britských vojáků (Michael Caine a Sean Connery), kteří se vydávají do odlehlé asijské země s úmyslem využít sporů mezi znesvářenými kmeny a stát se tamními panovníky. Velkolepá dobrodružná podívaná je mimo jiné i břitkou parodií na britský kolonialismus.
Kafiristán se nachází v odlehlém severozápadním koutě Afghánistánu. Do hornatého území, kam od dob Alexandra Velikého nikdo nevkročil, se vydávají dva bývalí britští vojáci Danny a Peachy, aby využili lokálních bojůvek mezi zaostalými kmeny a Kafiristán ovládli. Genialita životního projektu Johna Hustona spočívá ve fascinující kombinaci velkolepé dobrodružné podívané a autorovy osobní zpovědi. Poselství „kámošského“ filmu o nedlouhé odyseji dvou šarmantních darebáků sděluje, že hrát si na Boha se sice nevyplácí, přináší to však mnohem více vzrušení než bezpečný život v průměrnosti. Za předlohu Hustonovi posloužila jeho oblíbená povídka Rudyarda Kiplinga, které za pomoci dlouholeté spolupracovnice, scenáristky Gladys Hillové, přidal na sardonické břitkosti. I zásluhou Michaela Caina a Seana Conneryho v hlavních rolích tak vytvořil mimo jiné mimořádně vtipnou parodii na britský koloniální imperialismus.