Dva mladíci (oba jménem Gerry) si jednoho odpoledne vyrazí do pouště a ztratí se. S ubíhajícím časem se původní vzrušující putování za tajemnou „věcí“ mění v hypnotickou noční můru. Casey Affleck a Matt Damon v hlavních rolích fascinujícího snímku, který boří kinematografické konvence.
Po více či méně komerčně úspěšných snímcích (Dobrý Will Hunting, Osudové setkání) a překvapivém rozhodnutí natočit v barvě co nejvěrnější „obtisk“ Hitchcockova Psycha si jen málokdo troufl předvídat, jaký bude další film byvšího nezávislého filmaře Guse Van Santa. I tu hrstku však režisér překvapil snímkem o dvou mladících (oba se jmenují Gerry), kteří si jednoho odpoledne vyrazí do pouště a ztratí se. Hodiny ubíhají a původní vzrušující putování za tajemnou „věcí“ se mění v hypnotickou noční můru neurotizujícího bloudění a prohlubujícího se napětí mezi dvěma (a jedinými) protagonisty. Svobodomyslná kinematografie vyžaduje podobně naladěného diváka, ochotného sledovat filmařův záměr, jakkoli enigmatický, bez pomocné ruky klasicky vystavěného příběhu. Sám Van Sant označuje film Gerry, na jehož scénáři se podíleli oba protagonisté Casey Affleck a Matt Damon, za poctu Bélovi Tarrovi a jeho koncepci času v Satanském tangu.