Aku Louhimies přichází s filmem dokumentujícím rozpad jednoho mladého manželství. Film, v němž excelují představitelé hlavních rolí Susanna Anteroinenová a Janne Virtanen, se poněkud sebeironicky tváří jako remake Scorseseho Taxikáře (1976) – a v neúprosnosti vyprávění se mu přinejmenším vyrovnává.
Někdy se zdá, jako by severští režiséři měli patent na to, jak partnerské rozepře bezohledně zobrazovat jako něco, čím skutečně jsou: jako přehořké boje o život, které jsou rozdmýchávány jak zbytky vzájemného citu, tak iracionální touhou toho druhého co nejvíce zranit. Mrazivé město je syrovou kronikou jedné takové bitvy bez vítěze, odehrávající se v ledem sevřených Helsinkách. Když se Velimu-Mattimu rozpadne manželství s Hannou, odstěhuje se do bytu na předměstí. Smůla se mu však stále lepí na paty – přijde o místo taxikáře a soud mu zakáže kontakt s jeho třemi dětmi. Když pak na dveře jeho nového bytu začne den co den bušit bláznivý soused, který si stěžuje, že Veliho-Mattiho okna bez záclon hyzdí celý panelák, je zřejmé, že nahromaděné zoufalství a zášť jednoho dne způsobí něco strašného.