Archív filmů Hrubeš a Mareš jsou kamarádi do deště / Hrubeš a Mareš jsou kamarádi do deště
Tragikomická mozaika o dvou životních outsiderech, která nevypráví ani tak o přátelství, jako spíš o podivné době, ve které žijeme. Na námětu a scénáři se s režisérem Morávkem znovu podílel Jan Budař, který je tu opět jedním z titulních hrdinů a také autorem hudby.
Hrubeš a Mareš jsou kamarádi od dětství. Hrubeš je revizorem dopravních podniků a domnívá se, že je frajer, Mareš je nezaměstnaný a lehce retardovaný. Spojuje je nejen ono letité přátelství, ale i dosavadní osud životních outsiderů a touha po lásce, ženách a výhodném zaměstnání. Jako kamarádi spolu žijí v Marešově domku, kde jim život ubíhá ve fádním stereotypu až do doby, než do něj zasáhne excentrický slovenský režisér. Ten si jako vhodnou oběť své nové zamýšlené mystifikace vybere právě Hrubeše. Podle Morávka jeho druhý tragikomický snímek „nepojednává ani tak o přátelství, jako spíš o podivné době, ve které žijeme, se všemi jejími hodnotami, pahodnotami, nemocemi, idoly, mylnými nanebevzetími, se vší nervozitou, úzkostí, blbými hlasy v rádiu, soutěžemi na všech krabičkách, se všemi možnostmi i hroznou samotou ve tři ráno…“.