Knížka moderních pohádek Jana Wericha už podruhé inspirovala celovečerní animovaný snímek. Na čtveřici pohádek pro malé i velké děti se vedle zkušené režisérky Vlasty Pospíšilové a vysoce ceněného Aurela Klimta podíleli i další dva generačně odlišní režiséři – slibný Jan Balej a mnohokrát osvědčený Břetislav Pojar.
Knížka moderních pohádek Jana Wericha nazvaná Fimfárum se už podruhé stala inspirací pro celovečerní animovaný snímek. Čtyři roky po úspěšném Fimfáru Jana Wericha (Jan Werich’s Fimfarum, 2002) vznikl snímek sdružující další čtyři pohádky, na nichž se tentokrát vedle zkušené režisérky Vlasty Pospíšilové a vysoce ceněného Aurela Klimta podíleli i další dva generačně odlišní režiséři – slibný Jan Balej a mnohokrát osvědčený Břetislav Pojar. Příběh Moře, strýčku, proč je slané? vypráví o kouzelném kafemlejnku, jejž dostal chudý chalupník od samotného Lucifera. Pohádka Tři sestry a jeden prsten popisuje soupeření tří sester o to, která vypeče manžela povedenějším kouskem. Hrbáči z Damašku jsou příběhem trojice šeredných bratrů, kteří nakonec přijdou ke štěstí. Paleček líčí barvité osudy chlapečka, příliš malého na naši velkou dobu.