Tento snímek je v zemi svého vzniku považován za nejlepší nezávislý film roku. Příběh dvou kamarádů z dětství, jejichž vztah i další život zásadně poznamená povinná vojenská služba v korejské armádě.
Seržantovi Tae-jungovi se blíží konec jeho dvouleté povinné základní vojenské služby. Už si zvykl na přísnou hierarchii v korejské armádě, její principy se jako nadřízený nakonec sám naučil využívat. Až odejde do civilu, pokusí se jako všichni ostatní po návratu do společnosti zapomenout na většinu tohoto ztraceného času, nebo bude vzpomínat až poté, co přebolí zranění na duši. Krátce před vypršením služby však dostává do svého oddílu nováčka: Seung-jounga, dávného kamaráda ještě ze střední školy. Zatímco pro Tae-junga je vojna „peklo, ale časem snesitelné“, Seung-joung se nedokáže vyrovnat s ovzduším permanentního zneužívání moci, degradace a psychického násilí. Rozdílný přístup formuje i jejich další přátelství. Tae-jung bere nováčka pod svou ochranu. V okamžiku, kdy se vrací do civilního života, Seung-joung zůstává sám...