Algimantas Puipa dokázal mimořádně působivě zpracovat zdánlivě vyčerpané téma. Jeho vyprávění o osudech lidí, kteří prošli nacistickým koncentračním táborem, nešokuje drastičností obrazů, ale odkrývá osamělost těch, kteří prožili něco, co si ostatní nedokážou představit. Snímek plný černého humoru je hereckým koncertem legendy litevského filmu Valentinase Masalskise.
Když hned v úvodních záběrech Lesa bohů gestapo zatkne profesora literatury Sruogu a odveze jej do koncentračního tábora vybudovaného kdesi ve východním Prusku, rozeběhne se na plátně sled očekávaných výjevů: řev a nadávky provázející příjezd do tábora, monotónní otrocká práce, groteskní kontrast mezi pečlivě vyplňovanými kolonkami ve formulářích a rozlézajícím se bahnem, špínou a únavou. Utrpení a samota vězňů však snad ještě silněji čiší z temných poválečných scén, v nichž Sruoga na prknech vilniuského divadla inscenuje vlastní hru o tom, co během věznění prožil. Otázka, která jej během zkoušek začne pronásledovat, je stejně palčivá jako znovuoživené vzpomínky. Je vůbec možné zobrazit život v koncentráku jinak než jako sled absurdních panoptikálních výjevů, které nelze brát vážně? Film je adaptací autobiografického románu, v němž Balys Sruoga s černou ironií zachytil své zážitky z tábora Stuthof.