Prostý venkovan André Demester se nechá pro peníze naverbovat do války. Ocitá se daleko od domova – v cizí zemi uprostřed pouště. Kam je člověk schopen zajít v zabíjení a sebedestrukci? A co se stane, když se André vrátí domů a pokusí se navázat na svůj dosavadní život a na vztah s citlivou dívkou Barbe? Snímek režiséra Bruna Dumonta získal Velkou cenu poroty na letošním MFF v Cannes.
André Demester dělí svůj prostý život mezi rodnou farmu a dívku Barbe, která je už od dětství jeho láskou. I když mu Barbe uniká, nepřeje si vlastně nic jiného než v takové existenci pokračovat. I ty nejjednodušší životní touhy a sny se však mohou rychle zkomplikovat: Demester se spolu s ostatními mladíky svého věku jednoho dne ocitá daleko od domova – v cizí válce uprostřed horké pouště, kam se nechal naverbovat pro peníze jako voják. Jeho nový svět formuje strach, násilí a drsné mužské kamarádství. Kam až je člověk schopen a ochoten zajít v zabíjení a sebedestrukci? Co z obyčejného venkovského mladíka udělá válka? A co se stane, když se vrátí domů a pokusí se navázat na svůj dosavadní život a na vztah s citlivou Barbe, která je zděšena i fascinována jeho proměnou? Vyprávění, které diváka strhne naturalistickým líčením násilí i mytickým laděním, s působivým využitím neprofesionálních hereckých představitelů.