Samci a samičky, muži a ženy. Dva tábory stojící proti sobě, a přesto tolik toužící po spojení. Ženy a muži, zdobící se, očekávající, lákající, užívající si slastí i smutného neúspěchu. Radosti těla, touha, rozkoš, přepych, dekadence, erotika všedního dne. Erotika lechtivá, nezbedná, rozverná, směšná i místy lehce vážná. Zobrazování erotiky lákalo umělce od doby, co je muž mužem a žena ženou. Erotické a sexuální scény se ve výtvarném umění objevují od pravěku do současnosti. Erotika má mnoho poloh, může být přiznaně vzrušivá, nebo na druhé straně jemná, zašifrovaná, či komická. Karneval zvířat podává erotiku odlehčeně, s nadsázkou, s humorem. Ve stejném duchu plyne i hudba Camilla Saint-Saense. Ozývají se v ní jasné parodické motivy, citace skladeb jiných skladatelů. Ve filmu se stejně jako v hudbě objeví pasáže rozverné, nezbedné, lyrické i lehce teskné. Film Karneval zvířat by měl diváka pobavit, měl by být hravou oslavou erotiky, oslavou mužů a žen.