Sedmnáctiletý Marek žije s otcem ve stavení uprostřed lesů. Válka, zuřící všude kolem, proniká i sem vinou zraněné nepřátelské špionky, již mladík proti otcově vůli skryje na půdě. Napětí mezi trojicí osamělých, zoufalých lidí vzrůstá… Minimalisticky efektní psychologické drama debutující Marty Novákové, nadčasově situované mimo prostor a čas, upomíná na snímky české nové vlny – hlavně na Kočár do Vídně (1966) Karla Kachyni.
Sedmnáctiletý Marek žije s otcem ve stavení uprostřed lesů. Skrývá se před odvodem. Válka, zuřící všude kolem, však proniká i sem vinou zraněné nepřátelské špionky, již Marek proti otcově vůli skryje na půdě. Zatímco cizinka myslí hlavně na odchod a splnění úkolu, pro mladíka představuje první ženu, k níž může vzplanout mužnými ochranitelskými city. Otce zase ohrožuje v jeho vztahu s dosud chlapecky poslušným synem, bez jehož pomoci se jako invalida neobejde. Napětí narůstá… Psychologické drama debutující Marty Novákové nabízí v minimalistickém rámci jednoho prostředí a trojice postav vzrušující příběh o soukromé válce, která vzplane v duších dvou mužů kvůli jedné ženě. Vyprávění situované mimo prostor a čas svou tematickou i formální výjimečností upomíná na snímky české nové vlny – hlavně na Kočár do Vídně (1966) Karla Kachyni, režisérčina pedagoga na FAMU. Film byl s úspěchem uveden na řadě mezinárodních festivalů.