Hezké chvilky bez záruky
Hrdinkou komedie Věry Chytilové je atraktivní psycholožka Hana, která se musí utkat s problémy doma i v práci. Její psychologickou poradnou procházejí desítky frustrovaných párů i osamělých lidí, kteří se stejně jako ona pokoušejí polapit pocit štěstí unikající v chaotickém světě, ovládaném válkou pohlaví, ztrátou pevných morálních hodnot i neúprosným časem.
Psycholožka Hana má problémy doma i v práci: nezaměstnaný manžel žárlí na její práci a jednoho dne si opatří „lepší“ partnerku, pubertálního syna zajímají jen počítačové hry. Bez vlivu na Haniny pocity nemůže zůstat ani fakt, že její psychologickou poradnou procházejí desítky frustrovaných párů i osamělých lidí, kteří stejně jako ona hledají vyrovnanost a štěstí v chaotickém světě, ovládaném válkou pohlaví, ztrátou pevných morálních hodnot i neúprosným časem. Zkušená autorka Věra Chytilová s hořce humorným nadhledem sleduje prostřednictvím ženské hrdinky kolize mezilidských vztahů, kořenící hluboko v destabilizovaném nitru české společnosti. Scénář k epizodicky laděnému vyprávění vznikal ve spolupráci s psycholožkou Kateřinou Irmanovovou, která do něj vtělila zkušenosti ze své praxe. „Tvůrce má určitou povinnost vůči své době,“ prohlašuje Chytilová. „Pátrám po tom, proč nejsme schopni nadhledu, proč jsme všichni tak sebestřední. Doufám, že film je jakousi reflexí současné společnosti. Každý si v něm může najít svůj problém. Jde o to si uvědomit, že každý rozhoduje o svém osudu sám.“