Beatrix se odmítá smířit s osudem staré panny, která žije v područí bohatých, úzkoprsých rodičů. Šanci dostává ve chvíli, kdy bratři Warneovi svolí, že vydají její ilustrovanou dětskou knížku o králíčku Petrovi... Životní osudy britské spisovatelky a přírodovědkyně Beatrix Potterové (1866–1943) inspirovaly hvězdně obsazené vyprávění o vzdělané a inteligentní ženě, která musí svést zápas o vlastní životní vizi s viktoriánskými předsudky. V hlavních rolích Renée Zellwegerová a Ewan McGregor.
Londýn, 1902. Beatrix Potterové je šestatřicet a jako stará panna žije v područí svých majetných, autoritativních rodičů. Vše se však mění v okamžiku, kdy konečně vydává svou ilustrovanou dětskou knížku o králíčku Petrovi. Beatrix je najednou slavná, bohatá – a otevírá se jí nový svět, v němž hraje důležitou roli její sympatický vydavatel Norman Warne a jeho emancipovaná, staropanenská sestra Millie. Ve chvíli, kdy Beatrix přijme Normanovu nabídku k sňatku, zjistí, že její snobští rodiče odmítají do rodiny přijmout „obchodníka“. Životní osudy britské ilustrátorky, spisovatelky a přírodovědkyně Beatrix Potterové (1866–1943) posloužily jako inspirace stylového vyprávění o talentované, vzdělané a inteligentní ženě, která musí svést zápas o vlastní životní vizi s viktoriánskými předsudky. Hlavních rolí ve filmu, který kombinuje prvky romantické komedie a životopisného příběhu, se ujali Renée Zellwegerová a Ewan McGregor.