Na začátku šedesátých let začíná příběh dvou bratrů odlišných povah i politických vyznání. Oba milují tutéž dívku a s příslovečnou středomořskou vášní nutí světu své představy o životě. Brilantní adaptace italského bestselleru patřila k nejzajímavějším snímkům sekce Un Certain Regard letošního festivalu v Cannes.
Příběh, jehož hlavními hrdiny jsou dva bratři, začíná v roce 1962. Impulzivní mladík Accio, který k lítosti rodičů poslouchá pouze svůj instinkt, opouští kněžský seminář pro stále živé fašistické ideje, jimiž jej nakazil kamarád. Už dospělý, charizmatický a všemi oblíbený Manrico je naopak více než aktivním stoupencem levice. Oba milují tutéž dívku a vášnivě brání svá politická vyznání. Jeden z nejvýraznějších italských režisérů střední generace provází dvojici protagonistů, jejich rodinu a přátele patnáctiletým obdobím na pozadí sociálně-politické situace Itálie ve druhé polovině 20. století. Podmanivým způsobem zfilmovaný román Antonia Pannacchiho Il fasciocomunista (Fašokomunista) patřil k nejzajímavějším snímkům sekce Un Certain Regard letošního festivalu v Cannes. V hlavních rolích se představí vycházející hvězdy italského filmu Elio Germano a Riccardo Scamarcio.