Alabama, 1950. Tyrone (Danny Glover) spravuje zapadlý bar v maloměstské černošské komunitě. Dluhy se kupí, lidé nepřicházejí. Rozhýbe příchod mladíka s elektrickou kytarou více než jen kosti tancechtivé mládeže? Nechte se stejně jako ona vést rytmem! Snímek získal cenu za scénář na festivalu v San Sebastiánu 2007 .
Vysloužilý bluesman Tyron (Danny Glover) vlastní hudební podnik, jehož čas nadešel podobně, jako odezněla doba stárnoucí sólové zpěvačky, která v něm působila. Poslední šancí je pozvání kytaristy Sama, který má zadlužený bar postavit na nohy. Když ale z vlaku, který měl hudebníka přivézt, vystoupí jen průvodčí, zdá se, že nadcházející koncert může skončit tragédií. To by ale nesměl městem projíždět mladík s elektrickou kytarou v pouzdře. Rock’n’roll totiž není jen cestou do zatracení, ale i ke svobodě. Pečlivá výprava snímku z americké Alabamy 50. let potvrzuje pověst režiséra Johna Saylese coby vynalézavého tvůrce, který si dává záležet na konzistentním vyznění osudů svých postav i obecnějšího společenského rámce. Tentokrát se vedle dobrosrdečného pohledu na černošskou komunitu zaměřil na první krůčky, které rock’n’roll dělal dávno předtím, než se stal symbolem novodobé dekadence.