Pěti Oscary oceněné legendární krimi přibližuje dvojici newyorských drsných policistů (Gene Hackman a Roy Scheider) na stopě velké zásilky heroinu mířící z Marseille k americkým břehům. Hit roku u diváků i kritiky, proslulý nezapomenutelnou automobilovou honičkou, radikálně ovlivnil moderní pojetí akčního thrilleru.
Při vyslovení názvu jednoho z nejdrsnějších filmů začátku sedmdesátých let vytane okamžitě na mysli nejopěvovanější automobilová honička v dějinách kinematografie a vynikající Gene Hackman coby agresivní newyorský policista Jimmy „Popeye“ Doyle. Realistický krimifilm nabitý energií, který ovlivnil moderní pojetí akčního thrilleru, byl natočen podle skutečných událostí z roku 1962. Popeye a jeho parťák Buddy Russo (nedávno zesnulý Roy Scheider), nevybíravými metodami proslulá dvojice vyšetřovatelů z drogového oddělení, zachytí stopu velké zásilky heroinu z Francie, organizované marseilleským obchodníkem Alainem Charnierem. Téměř bez dialogů, polodokumentárním stylem s důrazem na autentičnost detailu buduje Friedkin zápletku policejní akce. Prostřednictvím často používané ruční kamery doprovází urputné muže s vlastní představou o dodržování zákona do špinavých brooklynských zákoutí i na chladná nároží rozlehlých městských tříd Manhattanu. V legendárním snímku, který zprvu nedůvěřivému studiu Fox vydělal padesát milionů dolarů, Friedkin vědomě navazuje na styl raných filmů evropského kolegy Costy-Gavrase Zločin v expresu a Z.