Bývalý zlodějíček Alex se rozhodne vyloupit venkovskou banku, aby tak svou ukrajinskou přítelkyni vytáhl ze začarovaného kruhu dluhů a nucené prostituce. Příběh o zločinu a trestu, jehož chladné, pečlivě komponované záběry připomínají rukopis slavných rakouských filmařů Michaela Hanekeho a Ulricha Seidla.
Zní to jako stará známá písnička: když se bývalý zlodějíček Alex rozhodne vyloupit venkovskou banku, aby tak svou ukrajinskou přítelkyni vytáhl ze začarovaného kruhu dluhů a nucené prostituce, je jasné, že to neskončí dobře. Originalita tohoto příběhu o zločinu a trestu, jehož chladné, pečlivě komponované záběry připomínají rukopis Spielmannových slavných rakouských kolegů Michaela Hanekeho a Ulricha Seidla, však nespočívá v jeho námětu, ale v tom, jak svůdně je jeho pulzující kriminální zápletka pozvolna překryta monotónním rytmem přírodních procesů. Zatímco uřvané velkoměsto nejprve násilně propojí osudy několika různorodých postav, lesní samota a tiché střídání ročních období dokážou obrousit hrany i toho nejbolestnějšího konfliktu. Odplata si z letošního berlínského festivalu odnesla dvě ceny kritiky.