V tomto filmu je propojena matematika a tajemství, výsledek je sice nepravděpodobný, ale strhující. Důmyslně zkonstruovaná zápletka se vyznačuje stejnými logickými zvraty, jaké musí zapojit do akce čtyři vědci, jinak je stihne strašlivý osud – bojují totiž o přežití v prostoru, který se hrozivě zmenšuje. Mladý a sexy supermozek Galois (Alejo Sauras) je pozván tajemným Fermatem (Federico Luppi), aby se zúčastnil setkání matematických expertů. A tady jsou ti, kdo ho doprovázejí: Hilbert (Lluís Homar), žoviální muž středního věku, depresivní pijan Pascual (Santi Millán) a atraktivní, jenže umíněná Oliva (Elena Ballesterosová). Sešlost se koná v odlehlém starém skladišti a vítá ji tam postarší Fermat, který je ale záhy odvolán do nemocnice. Pak začnou přicházet textové zprávy, jež musí být vyřešeny během minuty, nato se spustí hydraulické lisy umístěné vně místnosti a její stěny se začnou zlověstně přibližovat.