S bressonovským asketismem natočený film o nenaplněných citech a potlačovaných vášních. Ve filmu, stejně jako v předloze, povídce Gustava Flauberta, je hrdinkou všemi odstrkovaná a přehlížená prostá žena, čisté srdce, jež je vždy připraveno soucítit a obětovat se. Sandrine Bonnaireová v roli Félicité exceluje svým psychologicky jemně odstíněným výkonem.
Milostné okouzlení mladé venkovanky Félicité má jenom krátké trvání. Osamělá dívka se pak v roli služebné ocitne v panské rodině, u přísné a uzavřené vdovy Mathilde Aubainové, kde se má starat o domácnost a pomáhat s péčí o malou dcerku a synka. Lekce hudby, výuka, dětské hry a výlety k moři či na venkov, všude tam se Félicité díky své spontaneitě a vroucnosti prosazuje na úkor chladné matky jako přirozený partner dětí. Mathilde má jiné představy o výchově a kromě toho na Félicité žárlí, a tak její odměřenost vůči ní neoblomí ani těžké rány osudu, které během let stihnou ji i nebohou služku. Félicité, ztělesnění bezpodmínečného dobra, se zdá křehká a bezbranná, ale postupně je stále těžší určit, která z obou žen je vlastně silnější... Film vyznávající bressonovskou střídmost, s působivě tlumeným projevem Sandrine Bonnairové, s vermeerovsky koncipovanými interiéry a odkazy na kultivovanost klasické krajinomalby.