První díl střihového dokumentárního cyklu Viktora Polesného se vrací k období pražského jara 1968. Film, který je bez komentáře sestaven výhradně z dobových materiálů, chronologicky připomíná klíčové okamžiky obrodných a demokratizačních procesů, které zadusila srpnová invaze pěti armád Varšavské smlouvy.
První díl střihového dokumentárního cyklu se vrací k období pražského jara 1968 – k době „socialismu s lidskou tváří“, ve které konečně svitla naděje, že se může uzdravit celá společnost. Film, který je bez komentáře sestaven výhradně z dobových materiálů, chronologicky připomíná klíčové okamžiky doby, v níž obrodné a demokratizační procesy ve společnosti doprovázel i mimořádný kulturní rozmach. Polednová politika i chystané hospodářské reformy však byly po několika měsících zadušeny srpnovou invazí armád pěti „spřátelených“ zemí Varšavské smlouvy, které přijely „zachránit svobodu před připravovanou kontrarevolucí“.