Mezi polskými tanky, které 20. srpna 1968 vyrazily osvobodit Československo, údajně ohrožené kontrarevolucí, je i starý tank „Beruška". Ten beznadějně zabloudí a k ránu zkolabuje v pohraničním českém zapadákově. Mezi nepřátelsky naladěnými obyvateli a okupanty začnou neplánovaně vznikat nejrůznější vztahy. Je třeba opravit tank, pochlubit se českou knedlíkovou kuchyní a možná se i zamilovat... Debutující režisér Jacek Głomb svou tragikomedii, obsazenou i českými hereckými hvězdami, natočil podle vlastní divadelní inscenace.
Operace Dunaj – to byl krycí název pro invazi vojsk Varšavské smlouvy do Československa v srpnu 1968. Mezi polskými tanky, které vyrazily osvobodit souseda, údajně ohroženého kontrarevolucí, je i starý tank „Beruška". Ten vyjede z kasáren jako poslední, beznadějně zabloudí a k ránu zkolabuje v pohraničním českém zapadákově. Jeho obyvatelé neskrývají odpor k okupantům. Když však obě strany zjistí, že se staly obětí situace a že jsou schopny se lidsky dohodnout, začnou mezi aktéry vznikat nejrůznější vztahy. Je třeba opravit tank, pochlubit se českou knedlíkovou kuchyní a možná se i zamilovat... „Nezajímá mne ideologie, ale historie z pohledu člověka. Je to film o porozumění," prohlásil debutující Jacek Głomb, který svou tragikomedii natočil podle vlastní divadelní inscenace, uvedené v roce 2006 v polské Lehnici. Tu s okupací Československa spojují historická fakta: operovalo odtud sovětské velení invaze a byli sem převezeni zatčení čeští politici, spjatí s pražským jarem.