Poté, co se provalí dávné tajemství, musí Katalin spolu se synkem Orbánem opustit domov a vydat se na bolestnou cestu do míst, která jsou pro ni spojena s hrůzným zážitkem. Putování přes transylvánské Karpaty vyústí v téměř antickou tragédii. Film debutujícího Brita Petera Stricklanda získal ocenění na letošním festivalu Berlinale, kde byl uveden v hlavní soutěži.
Stíny minulosti jednou dostihnou každého z nás. Když to potká mladou Katalin, zapudí ji její manžel i celá vesnice. Nezbývá jí nic jiného než se vydat na cestu za skutečným otcem svého synka Orbána. Dlouhá cesta přes Karpaty ji zavádí do míst, kam se již nikdy nehodlala vrátit. Zážitky z minulosti ožívají a Katalin se rozhodne vzít osud do vlastních rukou. Téměř antická tragédie o zločinu, trestu, ale také o legitimitě pomsty vynesla debutujícímu režisérovi Peteru Stricklandovi účast v hlavní soutěži letošního berlínského festivalu. Film zasazený do prostředí maďarské menšiny žijící v Rumunsku tam bodoval u novinářů i odborné poroty, která mu udělila Stříbrného medvěda za zvuk. Práce s ruchy a zvukovou kulisou, jež vynikajícím způsobem dokresluje putování Katalin a Orbána transylvánskými lesy, patří spolu s klasickou krásou představitelky hlavní role a dramaturgicky skvěle vystavěným příběhem k nejpůsobivějším stránkám tohoto jedinečného filmu.