Stylizovaná filmová biografie notorického násilníka a nejslavnějšího britského vězně, který si přezdívá Charles Bronson. Strhující snímek autora kultovního Dealera byl podle mnohých jednoznačně nejpozoruhodnějším filmem letošního festivalu Sundance.
Michael Peterson, známý pod přezdívkou Charles Bronson, se narodil v roce 1952 ve velšském Aberystwythu. O dvaadvacet let později se dostal za ozbrojené přepadení pošty poprvé do vězení, odkud, až na krátké přestávky na svobodě, dodnes nevyšel. Notorický násilník a nejproslulejší britský vězeň strávil tři desítky let především na samotce či v blázincích, dnes je známý nejen svou vynikající fyzickou kondicí, ale i ceněnou poezií a výtvarným uměním. Hrubou agresi a pompézní šílenství nezvladatelného excentrika nastylizoval dánský režisér Nicolas Winding Refn do uhrančivě surreální filmové biografie. Epizody ze života Bronsona, kterého více než přesvědčivě ztělesnil vynikající Tom Hardy, proměnil v jakousi vaudevillovou noční můru. Výtvarně strhující explozi stylu protkanou notnou dávkou ironie doprovází soundtrack s kusy od Wagnera, Verdiho, ale i Pet Shop Boys.