Experimentální krátké filmy, abstraktní videoklipy. Neuvěřitelná dobrodružství barvy v prostoru a času podle tvůrců ze scény abstraktních beatů, digitálního minimalismu a ambientu. Pocta barevným polím malíře Marka Rothka prostředky nových médií.
Různorodá kolekce experimentálních filmů a vizualizované hudby vznikla původně pro akci galerie ve Washingtonu. Právě „washingtonská škola" je totiž centrální pro malířský proud „chromatické abstrakce" padesátých let (Mark Rothko, Clyfford Still...). Někteří z tvůrců kolem nových médií, oslovení kurátorem Richardem Chartierem pro Variace, navazují i na filmovou abstraktní avantgardu (Alan Callander). Představují se zástupci scény progresivních beatů (Frank Bretschneider) i starší generace hudebních experimentátorů (členové britské skupiny Throbbing Gristle). Japonské příspěvky (Rjoiči Kurokawa, Sawako) jsou jemné, emotivní, s organickými křivkami květu růže. Rusko-americká dvojice Evelina Domnitch + Dmitry Gelfand se noří pro poetické obrazy do vědeckého přístupu: ve snímku nazvaném Deset tisíc pavích per v pěnící kyselině skenuje laserem povrch mýdlových bublin. Nová média se v kolekci dobře spojují se starými otázkami na vztah barvy, zvuku a času.