Zuzana a Stanislav si své „ano" na radnici řekli na počátku 80. let, protože spolu čekali dítě. V následujících dvou desetiletích museli své sny a ideály konfrontovat s realitou. Vydrželi spolu jako manželé třináct let, přestože jejich přístup k životu byl zcela odlišný. Zvolí si jejich děti pro život opatrnější partnerskou strategii? Poutavý životní příběh zmapovala Helena Třeštíková v rámci časosběrného cyklu Manželské etudy po 20 letech.
V letech 1981 až 2005 dokumentaristka Helena Třeštíková sledovala dvojice, které si řekly své „ano" na počátku 80. let a v následujících dvou desetiletích musely své sny a ideály konfrontovat s proměnlivou společenskou realitou. To je případ Zuzany a Stanislava: brali se velmi mladí, protože spolu čekali dítě. Brzy se ukázalo, že ani narození malého Honzíka nedokáže dvě zcela odlišné povahy spojit. Manželství přesto vydrželo třináct let a vzešla z něj ještě dcera Zuzana. Dnes už dospělé děti se shodují, že život hodlají prožít s větší opatrností než rodiče. Pro režisérku zrcadlí příběh Zuzany a Stanislava dvě kontrastní životní koncepce: aktivní Stanislav se pomalu mění v přemýšlivého muže středního věku, jenž na sobě neustále pracuje a připoutá k sobě posléze i děti. Zuzana, které mateřství zablokovalo další možnost se vyvíjet, zůstává pasivní a obtížně si hledá nového partnera.