Zatímco v dětství sdíleli Halil a Milan své obavy z temného tunelu, nyní stojí na jeho opačných koncích a mají se setkat se zbraní v ruce. Promyšleně vyprávěný snímek z období bosenské války i let, která jí předcházela, využívá k evokaci válečných hrůz autenticitu záběrů, ale i krutý humor.
V bělehradské armádní nemocnici leží vojáci ranění v bosenské válce. Mezi nimi je i muž vzpomínající na válečné konfrontace, ale i roky předcházející násilnému sporu. Srb Milan vyrůstal spolu s Muslimem Halilem poblíž opuštěného tunelu, do něhož se báli vkročit. Nyní však jeden z nich tunelem utíká do bezpečí a netuší, že na jeho konci čeká někdejší kamarád s nabitou puškou a hlavou plnou zloby i výčitek. Snímek vznikl v době, kdy ještě probíhaly poslední boje, a stal se prvním srbským filmem dotýkajícím se tématu bosenské války. Vedle samotného konfliktu se však zabývá i životy postav různého původu a vyznání v časech, které válce samotné předcházely. Svým pojetím pak snímek přispívá do diskuze, zda je možné dosáhnout míru, když více než po něm toužíme po pomstě. „Bylo to těžké – udělat film o válce za války je vlastně skoro šílenství," řekl o díle jeho režisér pro časopis Cinepur.