Nezaměstnaní kamarádi Doka a Bonza, který se navíc brzy stane otcem, se v nové realitě neuchytili. Nečinnost si zpestřují infantilní zábavou… Prominenti bývalého režimu si mezitím na vlně privatizace vybudovali nové kariéry. S patřičným cynismem a využitím mafiánských praktik si navyšují konta a upevňují postavení. Zájmy Matanova a Cončeva se právě střetly v kauze železáren v Sinistře, o něž se zajímá řecký klient. Oba chtějí z této transakce vytěžit co nejvíc, i za cenu fyzické likvidace konkurenta. Zosnováním akce rivalové pověří věrné rádce a ti přesunou její provedení na zkompromitované služebníky… Nezávislá volba anonymních pěšáků padne na Doku a Bonzu. Za lukrativní odměnu se vydají do Sinistry, aniž tuší, na čem se podílejí... Konfrontace nesouměřitelných světů protagonistů je modelová, zatímco analýza jejich propojenosti se opírá o věcný popis prostředí a poměrů, v nichž zrají dnes už všední zločiny.