Film, v němž se hodně hoduje, trochu oprašuje a celou hostinu řídí personál v čele s vrchním. Kolik chodů hosté snědí v jednom patře? Originální pochmurná groteska, dantovská alegorie i podobenství o postupném a nezastavitelném úpadku konzumní společnosti, oceněná na mnoha mezinárodních festivalech.
U stolu sedí různorodá společnost a hoduje. Číšníci nestačí přinášet další chody, činí se i dvojice hudebníků. Náhle vrchní oznámí: „Další patro," a celý stůl včetně stolovníků se propadá o poschodí níž, kde hostina pokračuje, jen hosté jsou poněkud šediví a zaprášení. Film, který lze chápat jako pochmurnou grotesku, dantovskou alegorii i podobenství o postupném a nezastavitelném úpadku konzumní společnosti, občas připomene snímky Jana Švankmajera, Roye Anderssona či Guy Maddina, má však vlastní, zcela originální poetiku. Villeneuve za něj zaslouženě získal ocenění na padesáti festivalech včetně toho v Cannes, prestižní Cenu Jutra i cenu Genie.