Zahořklý voják O’Meara (Rod Steiger) není schopen přijmout porážku milovaného Jihu a záhy po skončení občanské války odchází na západ, směrem k původním obyvatelům, kteří stejně jako on nerespektují vládu USA. „Letící šíp je epický western, v němž nepotkáte kovboje, zloděje dobytka, zkorumpované šerify ani pohledné učitelky," řekl Fuller o filmu, který inspiroval Costnerův Tanec s vlky.
Letící šíp je epický western, v němž nepotkáte kovboje, zloděje dobytka, zkorumpované šerify ani pohledné učitelky. Jde o jeden z mála filmů, který přibližuje život amerických indiánů skutečně autentickým způsobem." Tolik Fullerovo prohlášení v době premiéry filmu, jímž se po šestiletém „studiovém" období vrátil k plné tvůrčí nezávislosti, tentokrát v rámci nově založené společnosti Globe Enterprises. Zahořklý voják O’Meara (začínající Rod Steiger) není schopen přijmout porážku milovaného Jihu a záhy po skončení občanské války odchází na západ země, směrem k původním obyvatelům, kteří stejně jako on nerespektují vládu USA. Poté, co přežije indiánský rituál „letící šíp", při němž bojuje o holý život, stává se sňatkem s indiánkou jedním ze Siouxů. Řízením osudu se však znovu setkává s mužem, jehož postřelil právě v poslední den krvavého konfliktu Severu proti Jihu. Jeho houževnatá snaha uchovat si novou identitu prochází těžkou zkouškou. Kánonu studiových filmů se Fuller vzdálil nejen velmi svobodným nakládáním s žánrovými pravidly, ale i nekonvenčním vizuálním pojetím upřednostňujícím konstruktivní střih, tedy netradiční řazení scén, které sice občas znesnadňuje divákovi orientaci, ovšem posiluje výsledný dramatický náboj.