Organismus hudby, organismus skladatele: může jedno sloužit jako metafora druhého? Odvážný hudební skladatel Ilja Zeljenka byl slovenská jednička na poli filmové hudby. Půlhodinový snímek, lyrickou úvahu i cenné svědectví, tvoří především rozhovory vedené nedlouho před skladatelovou smrtí a jeho hudba.