Rok 1914. Plukovník von Haukwitz zahyne za podivných okolností při okultní seanci. Jeho snoubenka, herečka Klára Knabelová, zjistí, že jeho tělu byly po smrti odňaty hlava, ruce a srdce... Komorní příběh o lásce bez lásky, o válce bez války a magii bez kouzel nabízí originální, odpoutanou fantazijní vizi režiséra Davida Jařaba.
Rok 1914. Plukovník von Haukwitz zahyne za podivných okolností při okultní seanci. Jeho snoubenka, herečka Klára Knabelová, zjistí, že jeho tělu byly po smrti odňaty hlava, ruce a srdce. Při pátrání po příčině hrůzného činu se seznámí se snoubencovým přítelem, poručíkem Rothem. Důležitou roli však má i vojenský vyšetřovatel Vrana, který v Evropě hledá další části těla, využívané nejrůznějšími okultními skupinami. Rakousko-Uhersko v době 1. světové války a po ní poskytlo inspiraci pro originální a odpoutanou, ale logickou vizi režiséra Davida Jařaba. Komorní příběh o lásce bez lásky, o válce bez války a magii bez kouzel nachází analogie mezi současností a érou, která toužila modernizovat, emancipovat a osvobozovat – ale také vládnout a nastolit nové mýty. V příběhu, vyprávěném trochu jinými prostředky, než je divák žánrových filmů zvyklý, jde však také o střet mužské a ženské intimity.